Доміно / Domino

Дата публікації: 2022-12-20 12:00

Рік: 2019
Режисер: Браян Де Пальма,
Актори: Гай Пірс, Ерік Ебуане, Каріс ван Гаутен, Ніколай Костер-Валдау, Сорен Маллінґ,
Тривалість: 1 год. 29 хв.
Кошторис: $ 7 800 000
Касові збори: $ 426 238
Рейтинг IMDB: 4,5 / 10

Зараз знімають море трилерів, тож ви можете вибрати кіно на свій смак, не витрачаючи час на перегляд фільму тільки тому, що більше нема чого дивитися. А якщо ви не фанат режисера Браяна Де Пальми, акторів Ніколая Костера-Валдау, Гая Пірса або Каріс ван Гоутен, то Доміно ви навряд чи виберете. Я спокусився іменами Костера-Валдау і Пірса і … пожалкував, бо головними в цьому фільмі виявилися все-таки не вони, а режисер Де Пальма.

Більшість схвальних відгуків підкреслює, що передусім це фільм Браяна Де Пальми. Хоча й не найкращий. І взагалі він більше 20 років вже нічого вартісного не знімав. Але все ж це Де Пальма з його фірмовим саспенсом і напруженим саундтреком. А всі, хто цього не розуміє, просто не знається на доброму кіно. В такому разі треба зазначити, що абсолютна більшість глядачів і гадки не має про велич Де Пальми. Рейтинг IMDB в 4.5 пункти з 10 можливих – дуже низьких для зіркових імен. А при не дуже великому бюджеті в близько 8 мільйонів доларів, в прокаті фільм зібрав нещасні 400 тисяч. Скільки він заробив на платформі Amazon нам не повідомляють. Цікаво, на зарплатню для “Джемі Ланістера” цих грошей хоча б вистачило? Серйозно переживаю. Треба ж в цьому фільмі хоч за щось переживати?

Доміно буквально зібраний із усіх можливих шаблонів. Поліцейський, що робить дурню і підставляє напарника? Є. Напарник, що жертвує життям заради погоні за злочинцем? Присутній. Злочинець, який тільки зовні поганий, а насправді добрий, бо мститься за батька? Аякже! ЦРУшник, який тільки зовні добрий, а насправді поганий? В кожному фільмі! Керівник поліції, що веде подвійну гру? Завжди готовий! Мусульманські фанатики, що вбивають мирних людей в ім’я Аллаха? Тільки про це Європа в ті роки і говорила, ігноруючи справжню небезпеку з боку РФ і продовжуючи заглядати в очі Путлєру.

Читати:  По той бік життя / Afterlife

Але навіть не шаблони роблять Доміно поганим. Врешті-решт, сюжетів в світі мало, а фільмів багато. Повторів неможливо уникнути. Поганим він є через елементарну неповагу до глядача. Не перерахувати разів, коли хотілося крикнути “та ладно!” або “не вірю!” І добре б, якби це були глобальні ляпи, як це не парадоксально, бо тоді їх було б менше і можна було б сконцентруватися на кожній сцені окремо. Так вони ж практично в кожній сцені і присутні! Припускаю, що я просто не розбираюся в творчості Де Пальми. Хоча от “Місія нездійснена” свого часу дуже подобалася. Можливо, це не ляпи, а режисерські ходи, роль яких – винести на перший план все те, що в сучасних трилерах спеціально залишають непоміченим.

Не хочу спойлерити, тому наведу тільки один приклад: коли герой Костера-Валдау залишає пістолет вдома, цей пістолет показують кілька секунд крупним планом. Під тривожну музику. Щоб найбільш неуважний глядач, що постійно відволікається на телефон, попкорн та колу, не прогавив цього факту. І весь час пістолет лежить на найбільш видному місці – тільки сліпий його б не помітив. Уявіть, як це було грати цілком зрячому актору. Цей приклад плавно підводить до іншого недоліку.

Уповільнена дія під тривожну музику. Її багато і вона явно повинна виконувати високомистецьку функцію – наповнювати глядача емоціями співпереживання і напруження. Але єдині емоції, які я відчув – це роздратування від невдалої спроби маніпулювати мною. Не страшно, не драматично, не напружено. Майже постійно зрозуміло, що буде далі. Бідні актори в такі моменти пробують витиснути із себе пристойну гру, але їм задум режисера вочевидь теж не є повністю зрозумілим. В результаті може скластися враження що вони й не дуже хороші актори. Але ж я знаю, що це не так! Я бачив, як класно вони грають в інших фільмах. Отже, справа не в них.

Читати:  Слай / Sly

Все-таки зроблю ще один спойлер для підкріплення своїх слів – надто велике він справив на мене враження. В фіналі розчавлена (за сюжетом) горем і стресом Каріс ван Гоутен кладе голову на плече Ніколаю Костеру-Валдау. Знаєте, така класична сцена, чоловік і жінка, жінка потребує підтримки і чоловік підставляє своє міцне плече. Так ось тут чоловік був настільки вищий за жінку, що їй довелося встати навшпиньки. Але ж це перекреслює весь задум! Спробуйте зобразити безсилля, стоючи навшпиньках.

Такі дрібні моменти зруйнували для мене весь фільм. Ще раз повторюся, що проблема не в банальному сюжеті, не в шаблонних персонажах, не в сценах, що легко читаються, а в тому, що вся ця банальщина подана під соусом високого мистецтва. А якщо на вас це не справило враження, то ви просто ще не доросли.

Щоправда сам Де Пальма стверджує, що і він не в захваті від результату: “”Доміно” – це не мій проект, я не писав сценарій. У мене було дуже багато проблем з фінансуванням, і я ніколи не бачив такого кошмарного знімального майданчику. Це був мій перший досвід в Данії і, напевно, останній.” Ще він говорить про фільм, як про можливість дослідити візуальний бік оповідання. Тобто це був свого роду експеримент, який, на мою думку, не вдався.

В підсумку скажу, що фільм “Доміно” серед решти трилерів вирізняється великими і дрібними ляпами, а також непереконливими сценами з претензією на високе мистецтво. Він настільки поганий, що може навіть сподобатися, якщо знаєш чого очікувати. Я був захоплений зненацька, тому мені не сподобалося.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *