“Єретик” — це американський фільм на перетині жанрів горрор та трилер від студії A24 (“Спадковість“, “Маяк“). Стрічка створена сценаристами та режисерами Скоттом Беком і Браяном Вудсом, які вже відомі своїм фільмом “Тихе місце”. У головних ролях — Г’ю Ґрант, Софі Тетчер і Хлое Іст. Фільм привернув увагу завдяки зірковому акторському складу та незвичному сюжету, що поєднує релігійні теми з жахом.
Сюжет
Сюжет “Єретика” обертається навколо двох місіонерок Церкви Ісуса Христа Святих Останніх Днів, які намагаються навернути у віру самітника містера Ріда, але невдовзі опиняються у смертельно небезпечній пастці. Напруга зростає в міру того, як вони усвідомлюють, що релігійні диспути можуть обернутися психологічними тортурами та іграми на межі віри й зневіри.
Що хвалять
Більшість критиків хвалить акторську гру Г’ю Ґранта, який, на думку багатьох, показав одну з найсильніших ролей своєї кар’єри. Наприклад, Джеймс Дайер з Empire Magazine зазначає: “Неймовірно напружений, чітко структурований жах у закритому просторі, в якому Г’ю Ґрант демонструє по-справжньому моторошну гру. Ви більше ніколи не дивитиметеся на “Ноттінг Гілл” такими самими очима”. Це підтверджує й Ден Крін з TheWrap, який пише, що “Ґрант однаково чарівний і лихий, показуючи злодійську гру”.
Критики також відзначають інтелектуальний підхід фільму, який торкається релігійних тем. Як пише Річ Клайн з Shadows on the Wall, “цей хоррор-трилер більш інтелектуальний, ніж більшість з них”. Тім Бреннан з About Boulder додає: “Єретик — це кінематографічний наркотик для мене, що ефективно поєднує жанрові трилери з ідеями з великої літери І”.
Що критикують
Деякі оглядачі вважають, що ідеї фільму “Єретик” є не досить виразними. Патрік Кавано з ComicBook.com зауважує, що хоча гра Ґранта вражаюча, послання фільму дещо розмиті. А Тім Гріерсон з Screen International пише, що “ідеї фільму не особливо стимулюючі”, мовляв, хоча Ґрант вправно грає, його коментарі про суспільство не виглядають такими ж новаторськими, як здається сценаристам.
Інші критики відзначають проблеми з темпом та структурою фільму, особливо у другій половині. Наприклад, Лаура Кліффорд з Reeling Reviews пише, що фільм “дає нам щось оригінальне, поки не вичерпує свій креативний запал у фінальній частині”. Це підтверджує і Патрік Кавано, вважаючи, що, попри сильний початок, напруга падає через невизначеність фіналу.
Крім того, критики відзначають, що, хоча фільм захоплює філософськими диспутами, це може зробити його важким для сприйняття тих, хто очікує більше типового горрор-екшену. Критик Сара Муснікі з But Why Tho? описує сценарій як “надзвичайно багатослівний, побудований здебільшого як теологічний диспут”. Її думку підтримує і Рейчел Вест з That Shelf, яка зазначає, що фільм “майже повністю побудований на діалогах та позбавлений ефектних жахів”, що може розчарувати деяких шанувальників жанру.
Також є думка, що режисери трохи перестаралися з іронічними та гротескними елементами. Девід Ерліх з IndieWire пише, що хоча фільм розважає своєю акторською грою та чудовою режисерською роботою “шкода, що він не наважується фліртувати з богохульством”. Це може створювати відчуття, що фільм стримує свій потенціал, не доходячи до більш відвертої критики релігійних аспектів, яку деякі глядачі могли б очікувати.
Висновок
“Єретик” від A24 отримав визнання за акторську гру та інтелектуальне наповнення, хоча для деяких він залишився надто теоретичним. Загалом, фільм може зацікавити фанатів Г’ю Ґранта, а також тих, хто любить трилери з філософськими питаннями.