Дата публікації: 2023-09-21 12:00
Рік: 2023
Жанри: драма, комедія, фентезі,
Режисер: Ґрета Ґервіґ,
Актори: Америка Феррера, Аріана Грінблатт, Вілл Феррелл, Гелен Міррен, Емма Маккі, Кейт Маккінон, Майкл Сера, Марго Роббі, Раян Ґослінґ, Симу Лю,
Країна: США,
Тривалість: 1 год. 54 хв.
Кошторис: $ 100 000 000
Касові збори: $ 1 418 447 793
Рейтинг IMDB: 7,1 / 10
“Барбі” разом з “Оппенгеймером” стала головним кінохітом 2023 року ще до свого виходу на екрани кінотеатрів. Неймовірна потужна рекламна кампанія і мемізація терміну “Барбігеймер” підігрівали градус очікування до якихось небачених висот. Одні з найкращих акторів сучасності Марґо Роббі і Раян Ґослінґ в одному фільмі! В невідворотньо іграшковому фільмі про популярну в усьому світі ляльку!? Фільмі, якого з нетерпінням чекали прихильники фемінізму і з огидою його противники! Як тут не спокуситись, щоб не перевірити на власні очі чи вийшла у режисера Ґрети Ґервіґ гідна очікуванням картина. Чи насправді Марґо Роббі правдоподібно зіграла культову ляльку? Чи утворилася між нею і Раяном Ґослінґом хімія необхідна для створення шедевру? Чи так страшний фемінізм у виконанні Барбі, як його малюють прихильники традиційних цінностей? Нарешті, чи варта “Барбі” своїх шалених касових зборів?
Мені фільм “Барбі” дуже сильно сподобався. Намагаючись зрозуміти, що саме мене в ньому вразило, зрозумів, що найважливіше в ньому це його казковість. Казковий світ, казкові герої, казкові пригоди, казковий геппі-енд. В цю казку рясно насипали проблем сучасного світу, але вона не перестала від цього бути казкою, в якій до того ж немає відверто поганих персонажів і в кінці ніхто не вмирає. Сумні нотки, пов’язані з думками про смерть, роблять цю сучасну казкову історію тільки ще більш цікавою. І щиро кажучи на фоні багатьох класичних казок, які рекомендовані до читання дітям, “Барбі” значно менш моторошна. Можливо, це і зробило цей фільм таким популярним. Принаймні, мені після першого сеансу відразу захотілося переглянути фільм знову, просто щоб не залишати казковий Барбіленд.
Важко сказати, як би зіграла Барбі інша акторка, але після того, що зробила Марґо Роббі, тепер на її місці дуже складно уявити когось іще. Можна причепитись до віку акторки і що навіть грим не зміг приховати її людськість, яка доволі сильно помітна на фоні пластикової зовнішності іграшкової Барбі. Але, насправді, немає жодного бажання цього робити, бо створений нею образ змушує ані на хвилину не відвертати очей від екрану. Врешті-решт, коли Барбі в фільмі почувається нічого не вартою і потворною, оповідачка в фільмі на це зауважує “Марґо Роббі не підходяща акторка для демонстрації цього твердження.”
Натомість Раян Ґослінґ мене знову не вразив, і я серйозно починаю замислюватись звідки у нього така шалена популярність. Минулого року він абсолютно невиразно зіграв у фільмі “Сіра людина” і я тоді про це щиро написав. Потім я зрозумів, що бачив його, ще й у “Той, хто біжить по лезу 2049”, але як актор він мені там абсолютно нічим не запам’ятався. Це тим більше дивно, що я легко запам’ятовую індивідуальні особливості акторів та їх міміки і можу впізнати їх навіть в сильному гримі. З Ґослінґом це почало працювати тільки після того, як я дізнався, що дивлюсь на супер-популярного актора. Хоча якщо оцінювати його гру тільки по скетчам “Суботнього вечора в прямому ефірі” (SNL), то можна серйозно підважити його акторські здібності – він постійно зривається на сміх, а свої реплікі вимовляє зазвичай дерев’яним голосом. На щастя, Кен в “Барбі” не такий дерев’яний як Ґослінґ в SNL, але до Марґо Роббі все таки не дотягує. Хімії між акторами, як і між їхніми персонажами, нажаль, теж не дуже помітно. Поява Ґослінґа напевно зіграла не останню роль у величезних касових зборах, але уявити на його місці більш цікавого актора доволі легко.
Оскільки я вже згадав SNL, то не можу не порадіти за Кейт Маккіннон, яка тут зіграла Дивну Барбі. Вона робила неймовірні речі в SNL, затьмарюючи своєю грою не одну запрошену зірку, включно з тим же Ґослінґом. І дуже приємно, що для неї знайшлося місце в новомодному блокбастері. “Барбі”, звичайно не SNL, тому Кейт не дали розійтись як слід, але на фоні більшості акторів вона виглядала дуже непогано. Сподіваюся для неї це тільки початок.
Щодо страшного фемінізму, то на мою думку він тут представлений у дуже прилизаному і безневинному вигляді. Питання ці в сюжеті, безумовно присутні, може здатися, що вони його навіть штовхають в перед, але подано це так, щоб ніхто сильно не образився. Барбі вважає, що допомагає жінкам, але при цьому ігнорує почуття Кена (і Кенів). Кен вважає, що виходом із ситуації є побудова патріархату, а насправді йому хочеться уваги Барбі. Вони обидва весь фільм поводяться егоїстично і жодної боротьби за рівні права тут немає. Здається ані Барбі, ані Кен так і не зрозуміли, що ніхто з них не повинен одноосібно правити їхнім світом. І це тільки підкреслює, що ми дивимось казку, а не реальне дослідження. Нам закинули кілька цікавих ідей в яскравих тонах, але не дали жодного адекватного рішення. Додумайте, як кажуть, самі.
Натомість реальною темою фільму є перетворення ляльки на людину, до якої підійшли по-справжньому серйозно. І дуже шкода, що розкрили її тільки з точки зору Барбі, а Кен так і залишився лялькою. Можливо, це такий натяк, що на таке перетворення здатні тільки жінки, а може на перетворення Кена знадобився б окремий фільм. Хоча, люди в реальному світі “Барбі” теж поводяться як ляльки, особливо чоловіки. Тож не зрозуміло на яку людину перетворився б Кен і чи хтось би взагалі помітив це перетворення. В кожному разі, питання, на які повинна була відповісти собі Барбі в широкому сенсі стосуються абсолютно всіх, не тільки жінок. Лялькою може почуватися людина будь-якої статі, хоче вона того чи ні.
Отже, фільм у Ґрети Ґервіґ вийшов пречудовий – казковий світ, казкові пригоди, казкова Марґо Роббі і казкове перетворення ляльки на людину. Фантастична візуалізація, чудова музика та серйозні проблеми сучасного світу без надриву, рівно настільки, щоб відчулася глибина задуму, але не захотілося у відчаї вибігти з кінотеатру. На мою думку, популярність фільму цілком виправдана і з часом він увійде до різноманітних рейтингів найкращих фільмів всіх часів.